در خرید عمده قطعات الکترونیکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید عمده قطعات الکترونیکی

اگر قصد خرید قطعات الکترونیکی به صورت عمده را دارید، قبل و هنگام خرید باید نکاتی را در نظر بگیرید تا این کار برای شما آسان تر شود. امروزه با وجود فروشگاه‌های آنلاین فرآیند خرید عمده قطعات الکترونیکی بسیار راحت تر شده و نیازی نیست که همانند سال‌های دور به عمده‌فروشان مراجعه و با آنها بصورت حضوری صحبت و معامله کنید. به لطف اینترنتی شدن اکثر مراکز فروش، می توانید به راحتی از پشت میز کار خود سفارش خرید عمده قطعات الکترونیکی را ثبت کنید، حتی بدون این که لازم باشد فروشنده را ملاقات کنید.

اما این روش هم نکات خاصی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

خرید عمده قطعات الکترونیکی و مزایای آن

برای این که درک بهتری از موضوع داشته باشید، بهتر است اول با مزایای خرید عمده قطعات الکترونیکی آشنا شوید. خرید عمده داشتن را می توان به چند دلیل بهتر از خرید جزء دانست:

• قیمت کمتر

شاید این مورد دلیل اول برای هر خریداری قیمت ارزان تر باشد. قطعا هرچه زنجیره فروش کوتاه‌تر شود و شما بتوانید از تولید کننده و وارد کننده اصلی خرید خود را انجام دهید، هزینه نهایی کمتری را پرداخت خواهید کرد. اما این قسمت پایین تر نباید به فدا شدن کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش تولید کننده و فروشنده منجر شود.

• شخصی سازی

قطعاً هنگامی که تعداد بالایی از قطعه را سفارش می دهید، می توانید با تعامل داشتن با تولیدکننده یا واسطه‌گری واردکننده، تغییراتی به دلخواه خود در مشخصات محصول نهایی یا حتی بسته‌بندی آن ایجاد کنید که این قابلیت به هیچ وجه در خرید های کوچک برای‌تان امکان پذیر نخواهد بود.

• دسترسی بیشتر به قطعات

اگر خط تولیدی دارید که از قطعات قدیمی تر استفاده می کند یا برای پشتیبانی محصولی خاص از قطعات موجود در بازار نمی توانید استفاده کنید، تنها راه دسترسی شما به این قطعات از خط تولید خارج شده، سفارش عمده آن است. امروزه به علت سرعت گرفتن تکنولوژی، ممکن است قطعه الکترونیکی که مورد نیاز شما بوده دیگر تولید نشود و از چرخه تولید کنار گذاشته شده باشد. اما اگر قصد خرید عمده داشته باشید می توانید با مذاکره کردن با تولید کننده یا میانجی گری وارد کننده، آن محصول به صورت اختصاصی و محدود برای شما تولید می شود و هر دو طرف معامله نیز از این فرآیند منتفع خواهند شد.

• صرفه جویی در زمان

وقتی که به تولید دستگاه‌های الکترونیکی مشغول هستید، خریدن عمده قطعات مورد نیاز، وقت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و نیازی به مراجعه هفتگی و ماهانه برای خرید قطعات نخواهدی داشت. همچنین این کار تمرکزتان را بر روی تولید محصول و فرآیند توسعه بیشتر خواهد کرد.

نحوه تست ال سی دی
خواندن این مقاله

• واردات قطعات دلخواه

شاید قطعه الکترونیکی مورد نظر شما در داخل کشور وجود نداشته باشد و مجبور به سفارش خرید قطعات الکترونیکی از خارج شوید. قطعاً پذیرش این سفارش از سمت تولید کننده خارجی و مخارج حمل و نقل و گمرک در فرآیند واردات، تنها برای خرید عمده محصول مقبول و امکان پذیر است و شما در خریدهای جزء از این سفارشات محروم خواهید بود.

نمونه اتمگا 16ای -ای یو
فروش ویژه
فروش میکروکنترلر  Atmega16a-au  در سایت هادی بان الکترونیک
  • میکروکنترولر
خرید میکروکنترلر

اکنون که از مزایای خرید عمده قطعات الکترونیکی مطلع شدیم، به نکاتی می پردازیم که با رعایت کردن آنها می توانید سفارشی مطمئن تر و فرآیند آسان‌تری را حین خرید تجربه کنید.

1- انتخاب صحیح طرف مقابل

انتخاب فروشنده یا تولید کننده مناسب اولین قدم در فرایند خرید شماست. شما باید با فرد یا شرکتی همکاری کنید که این چند خصوصیت مهم را داشته باشد:

وارد کننده قطعات الکترونیکی
  • طرف مقابل شما باید دانش کافی برای تولید و فروش محصول را داشته باشد و در کار خود با تجربه و خبره باشد، که اگر به مشکلی برخورد کردید یا مشاوره تخصصی نیاز داشتید، توانایی و صلاحیت انجام این‌کار را داشته باشد.
  • مورد اعتماد بودن یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب طرف تجاری شماست. این اعتماد باید دوطرفه باشد، یعنی اینکه شما از خرید محصول با کیفیت با قیمت منصفانه اطمینان داشته باشید و طرف مقابل هم به فرآیند پرداخت و حسن نیت شما در تجارت ایمان داشته باشد، تا تجارت سالمی بتواند شکل بگیرد. معمولاً در معاملاتی که اعتماد متقابل وجود نداشته باشد، نتیجه کار مطلوب نخواهد شد.
  • داشتن پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش نیز از دیگر مزیت های فروشنده و تولیدکننده معتبر است، یعنی شما قطعات را با خیال آسوده خریداری کنید و مطمئن باشید که اگر محصول مشکلی داشته باشد، می توانید آن را بدون دردسر مرجوع کنید، یا اگر سوالی به وجود آمد بتوانید با پشتیبانی تمام وقت آن‌ها تماس حاصل کرده و موضوع را مطرح و برطرف کنید.

2- بررسی وضعیت نگهداری

نکته ای که شاید در خرید عمده قطعات الکترونیکی به آن زیاد توجه نشود، وضعیت نگهداری قطعات در انبار است. این مورد هم برای خریدار و هم برای فروشنده صدق می‌کند. خریدار باید اطمینان حاصل کنند که وارد کننده و فروشنده محصول را در شرایط مناسبی در انبارهای خود نگهداری می کند و با اطمینان خاطر محصول را از آنها تحویل بگیرد.

قطعات الکترونیکی به خاطر شرایط خاص نگهداری که دارند، باید در محیط های خشک و دمای مناسب نگهداری شوند و انبار کردن آنها در جای مرطوب و دمای نامناسب می‌تواند به کیفیت محصول صدمه وارد کند. همچنین خریدار نیز باید قبل از سفارش خرید عمده، انبار خود را برای نگهداری از قطعات با شرایط ذکر شده آماده کند تا بعد از رسیدن سفارش، برای نگهداری آنها به مشکل برخورد نکند.

سفارش PCBA به شرکت های ایرانی یا چینی ؟!
خواندن این مقاله

3- روش و هزینه انتقال

از دیگر نکات برای خرید عمده قطعات الکترونیکی، می توان به فرآیند حمل و نقل قطعات و هزینه آن اشاره کرد. از مواردی که باید در این مورد لحاظ شود کیفیت انتقال و سالم رسیدن مرسوله و سرعت آن است. بعضی از فروشنده ها با اداره پست و دیگر شرکت های خصوص پستی در ارتباط هستند و برخی نیز ناوگان حمل و نقل اختصاصی خود را دارند یا طرف قراردادی دارند که این کار را با بهترین کیفیت برایشان انجام می‌دهند. شما باید روش مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید و در مورد هزینه انتقال نیز می توانید با طرف مقابل به توافق برسید که اگر ضرورتی برای تحویل فوری قطعات ندارید، منتظر بمانید تا بار شهر یا استان شما برای فروشنده تکمیل شود، سپس با هزینه کمتر به صورت اشتراکی با دیگر خریداران هزینه را پرداخت کنید.

با در نظر گرفتن تمام نکاتی که گفته شد، به شما پیشنهاد می دهیم از فروشگاه قطعات الکترونیک هادی بان الکترونیک دیدن فرمایید و با توجه به نیاز خود محصولات و امکان خرید عمده یا واردات قطعات الکترونیکی از خارج از کشور را بررسی کنید. در خصوص ویژگی های شرکت هادی بان الکترونیک چند مورد را برای شما بازگو می کنیم:

  • همانگونه که گفته شد مسئله اعتماد از مهمترین عوامل یک معامله و تجارت سالم است. شرکت هادی بان الکترونیک ثبت رسمی شده و سال هاست که در زمینه فروش تجهیزات و واردات قطعات الکترونیکی مشغول به کار است. همچنین با بستن قراردادهای معتبر، تضمین ارائه قطعات اورجینال و صادر کردن فاکتور رسمی، تجربه خریدی دلچسب از شرکت معتبر را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.
  • مجموعه ما با بهره گیری از کارشناسان فنی و متخصصان در حوزه الکترونیک، پشتیبانی فنی قوی و مشاوره های تخصصی را برای خریداران فراهم می سازد.
  • در آخر هم به این نکته توجه کنید که همیشه قیمت کمتر به معنی به صرفه تر بودن نیست و این کاهش قیمت های نامعقول، می‌تواند برای شما عواقب جدی داشته باشد. در نظر بگیرید که قطعه ای را با قیمت کمتر خریداری می کنید ولی از معیوب یا تقلبی بودن آن اطلاعی ندارید، وقتی که وارد فاز تولید می‌شوید این قطعات کار شما را مختل کرده و زمان بسیاری برای تعویض و مرجوع کردن از شما می گیرد، یا حتی ممکن است اعتبارتان را لکه دار کند. پس با هزینه ای معقول می توانید از سایت هادی بان الکترونیک قطعات اورجینال و تضمین شده خریداری کنید و با خیال راحت بر ابعاد دیگر پروژه های خود تمرکز کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *