واردات قطعات، تجهیزات و ماشین آلات خط تولید

واردات-ماشین-آلات-خط-تولید

هنگامی که تکنولوژی تولید و مواد اولیه با کیفیت بالا را در اختیار دارید، می توانید بهترین محصولات را با کیفیت تولید کنید. واردات خط تولید از چین و نصب آن می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند. چه چیزی هنگام واردات خطوط تولید یا ماشین آلات مهم است؟

اگر کسب و کار شما به ماشین آلات تولیدی وارداتی متکی است، این موارد جزو اصولی هستند که باید مد نظر قرار دهید.

اینکوترمنت شما چیست؟

عملیات بین‌المللی نیازمند استفاده از زبانی است که به خوبی پذیرفته و درک جهانی دارد. اینکوترمزها یا شرایط تجاری بین‌المللی، شرایط اساسی در قراردادهای بین خریدار و فروشنده در تجارت بین‌المللی کالا هستند. آنها هزینه‌ها و خطراتی که در حین حمل و نقل بین‌المللی قابل واگذاری هستند، تعریف می‌کنند.

مهم است که قراردادهای شما با تأمین‌کننده‌تان از طریق این شرایط، به طور منصفانه هزینه‌ها و خطرات را بین خریدار و فروشنده تقسیم کند و از ایجاد فشار نامناسب بر یکی از طرفین جلوگیری کند.

قطعات، تجهیزات و ماشین آلات خط تولید شما چگونه ارسال خواهد شد؟

اقلامی که وارد می‌کنید تا حد زیادی بر روش حمل و نقل مورد استفاده تأثیر می‌گذارد. در زیر روش های متداول حمل بار آورده شده است:

ظرفیت کامل کانتینر (FCL)

به‌طور کلی، استفاده از ظرفیت کامل کانتینر به معنای بهره‌گیری از تمام فضای موجود در یک حمل‌ونقل است. برتری اصلی این روش، استفاده انحصاری از کل کانتینر (بدون به اشتراک‌گذاری با سایر تأمین‌کنندگان) است. با استفاده از این روش، ممکن است به نرخ‌های ثابتی که معمولاً ارزان‌تر از LCL هستند دسترسی داشته باشید که در آن هزینه‌ها بر اساس هر متر مکعب محاسبه می‌شوند.

کمتر از کانتینر بار (LCL)

LCL شامل استفاده از تنها بخشی از کانتینر هنگام واردات کالا می شود. اگر محموله هایی با اندازه کوچکتر دارید که نیازی به FCL ندارند، این ممکن است گزینه مقرون به صرفه تری برای شما باشد.

بهترین کالاها برای واردات از چین کدام اند
خواندن این مقاله

خارج از اندازه (OOG) یا شکستن فله

اگر ماشین‌آلات یا تجهیزات شما از ظرفیت یک کانتینر شش طرفه ۴۰ FC بیشتر باشد، از طریق OOG ارسال می‌شود. این بدان معناست که ابعاد محموله شما از طول تقریبی ۱۲٫۰۵ متر، عرض ۲٫۳۳ متر و ارتفاع ۲٫۵۹ متر بیشتر است.

بازه های زمانی استاندارد حمل و نقل قطعات، تجهیزات و ماشین آلات خط تولید

برای مدیریت مؤثرتر فرآیند حمل و نقل، باید درک عمیقی از چارچوب‌های زمانی حمل و نقل و عواملی که بر همه فعالیت‌های قبل، حین و پس از حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارند، داشته باشید.

قبل از حمل و نقل

اطمینان حاصل کنید که یک چک لیست از تمام اسناد مورد نیاز برای جلوگیری از تاخیر و هزینه های اضافی در طول حمل و نقل خود دارید. اسناد رایج واردات شامل فاکتور تجاری، لیست بسته بندی، اظهارنامه بسته بندی، گواهی مبدا و هرگونه اظهارنامه قابل اجرا می باشد. اطمینان حاصل کنید که جزئیات این اسناد سازگار است تا در گمرک با مشکلی مواجه نشوید.

در طول حمل و نقل

پس از آماده شدن اقلام برای حمل، کالای شما در بندر مبدا بارگیری می شود. مدت زمانی که این کار طول می کشد صرفاً به میزان کارآمدی فروشنده شما و انجام کار بستگی دارد. همچنین به نوع کالایی که می‌خرید و مکانی که از آن وارد می‌کنید بستگی دارد. اگر از طریق LCL ارسال می کنید، کالاهای شما معمولاً در همان روز جمع آوری و حمل می شوند. برای FCL کمی بیشتر طول می کشد. در نهایت کالا به کشور مقصد ارسال می گردد.

واردات-قطعات-خط-تولید

گمرک

برای واردات ماشین آلات خط تولید، مجوزهای مختلفی از دو سازمان اهمیت دارند. مجوزهای اصلی از وزارت صمت صادر می‌شوند و مجوزهای گمرکی نیز برای ترخیص لازم است. برخی از مجوزهایی که برای ترخیص ماشین آلات خط تولید مورد نیاز هستند عبارتند از:

- کارت بازرگانی

- اسناد خرید کالا

- بارنامه کالا

- فاکتور خرید

- گواهی‌های بازرسی

- بیمه‌نامه کالا

- اسناد بانکی

- پیش‌فاکتور

- ترخیصیه

- قبض انبار

- و سند‌های دیگر

همچنین، تکمیل و ارائه این مدارک و مجوزها به گمرک امری ضروری است تا امور ترخیص ماشین آلات خط تولید به‌درستی انجام شود.

پس از این، شما باید از گمرک ترخیص شوید. این به معنای رعایت الزامات اسناد وارداتی است که توسط مقامات گمرکی وضع شده است که معمولاً یک روز کامل طول می کشد. به همین دلیل مهم است که تمام اسناد لازم را از قبل آماده کنید تا از تاخیر در پردازش جلوگیری شود. نکته مهم در ترخیص کمرگی کالا دانستن کد ترخیص است. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین آلات خط تولید برابر ۸۴۷۴۳۹۰۰ است.

FPGA چیست ؟ انواع و کاربردها
خواندن این مقاله

حمل و نقل هوایی - ۱ روز قبل از پرواز

زمان حمل و نقل بار

زمان‌های ترانزیت بار، مدت زمان حمل از یک بندر به بندر دیگر است. حمل و نقل شما مدت زمان استاندارد را در قیمت حمل و نقل لحاظ می کند. با این حال، آنچه در اینجا مهم است این است که از همه چیزهایی که می تواند حمل و نقل را به تاخیر بیندازد آگاه باشید. این امر به ویژه در زمان‌های کنونی که حمل و نقل هنوز اثرات همه‌گیری را احساس می‌کند، اهمیت دارد.

بعد از ارسال

هنگامی که محموله به بندر رسید، باید در دسترس حمل کننده قرار گیرد تا بتواند آن را تحویل بگیرد. در زیر زمان های معمول در تخلیه محموله ها آمده است:

LCL - 3 تا ۶ روز برای در دسترس بودن کالا

FCL - 1 تا ۲ روز برای در دسترس بودن کالا

حمل و نقل هوایی - ۱ روز برای در دسترس بودن کالا

بازرسی مرزی

محموله شما و مدارک آن قبل از عرضه به استرالیا تحت بازرسی کامل مرزی قرار می گیرد. فرآیند بازرسی بسته به افسر بازرسی در آن روز می‌تواند به سرعت یک روز و تا یک هفته به پایان برسد. برای جلوگیری از تاخیر، اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد کامل و دقیق هستند.

تحویل به نقطه نهایی

پس از آماده شدن محموله برای تحویل، فورواردر اقلام را جمع آوری کرده و به نقطه تحویل نهایی تحویل می دهد.

در پایان، واردات قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید نه تنها یک گام بلکه یک انتخاب استراتژیک است. این انتخاب، نقش کلیدی در ارتقاء کیفیت و بهره‌وری تولید، افزایش توانمندی‌ها و پیشرفت شما در صنعت خواهد داشت. با توجه به اهمیت این تجهیزات در فرآیند تولید، انتخاب مطمئن و موشکافانه، سرمایه‌گذاری در آینده و پایه‌ریزی برای موفقیت بیشتر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *