تاچ ال سی دی TFT (تی اف تی) چیست ؟

تاچ ال سی دی TFT

اگر تا به حال از تلفن هوشمند ، تبلت یا رایانه صفحه لمسی استفاده کرده اید ، احتمالاً از صفحه لمسی ال سی دی TFT استفاده کرده اید. صفحه لمسی TFT یک دستگاه ترکیبی است که شامل یک صفحه نمایش ال سی دی TFT و یک پوشش فناوری لمسی روی صفحه است. این دستگاه هم می تواند محتوا را نمایش دهد و هم برای هر کسی که از آن استفاده می کند، به عنوان یک رابط عمل کند. ال سی دی های TFT سهم بزرگی از صفحه نمایش های لمسی را تشکیل می دهند.

صفحه های TFT

ال سی دی TFT

TFT ها که صفحه های TFT نیز نامیده می شوند ، نوعی صفحه نمایش LCD ماتریس فعال هستند که قادر به نمایش میلیون ها پیکسل رنگی با کنتراست بالا ، شفاف و روشن هستند. TFT ها در مجموعه های HDTV ، مانیتورهای رایانه ، مانیتورهای لپ تاپ ، رایانه های لوحی ، پخش کننده های رسانه شخصی ، تلفن های هوشمند و حتی تلفن های کاربردی استفاده می شوند. اولین صفحه TFT با مدل ۱۹۹۲ IBM ThinkPad ارائه شد.

فناوری TFT با کنترل روشنایی زیر پیکسل های قرمز ، سبز و آبی از طریق ترانزیستورها برای هر پیکسل روی صفحه عمل می کند. پیکسل ها خود نور تولید نمی کنند. در عوض ، صفحه از نور پس زمینه برای روشنایی استفاده می کند. خانواده TFT همچنین شامل LED ها است که نوعی صفحه LCD هستند که از LED به عنوان نور پس زمینه استفاده می کنند.

📣حتما ببینید : خرید ال سی دی TFT

صفحه های لمسی

صفحه لمسی نوعی روکش روی صفحه نمایش است که برای ثبت تعامل لمسی روی صفحه استفاده می شود. صفحه های لمسی یک نوع نمایش نیستند ، بلکه یک جزء هستند که می توانند به یک صفحه موجود اضافه شوند.

صفحه های لمسی از دو روش مختلف برای ثبت تعامل لمسی به نام های "مقاومتی" و "خازنی" استفاده می کنند که به ترتیب به فشار و حساسیت لمسی اشاره می کنند. صفحه های مقاومتی با اندازه گیری اختلاف ولتاژ ناشی از فشار انگشت یا قلم روی صفحه کار می کنند ، در حالی که صفحه های خازنی با اندازه گیری قطع جریان کار می کنند.

تاچ ال سی دی TFT

صفحه های لمسی TFT از هر دو فناوری TFT و صفحه نمایش لمسی برای ایجاد یک رابط کاربری لمسی بر روی یک صفحه نمایش نازک و سبک وزن استفاده می کنند. صفحه های لمسی قبل از تسلط TFT LCD بر بازار نمایشگرهای بزرگ مورد استفاده قرار می گرفتند و قبلاً به عنوان روکش صفحه های CRT وجود داشت.

مقاومت الکتریکی چیست؟ آیا انواع مقاومت های الکتریکی و کاربرد آنها را میدانید؟
خواندن این مقاله

با این حال، صفحه های CRT به رد پای بسیار بیشتری نیاز دارند و برای فضای صفحه مشابه صفحه نمایش های LCD چندین برابر وزن دارند. ترکیب نمایشگرهای لمسی با صفحه نمایش TFT به مفهوم عملی و مقرون به صرفه کمک کرد.

انواع دیگر نمایشگرها

بسیاری از انواع دستگاه هایی که از صفحه لمسی TFT استفاده می کنند دارای مدل هایی هستند که از فناوری OLED رقیب استفاده می کنند. به عنوان مثال ، تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی S5 و دستگاه بازی دستی PlayStation Vita هر دو دارای صفحه نمایش OLED هستند.

در مقایسه با TFT ، صفحه نمایش های لمسی OLED زاویه دید گسترده تری دارند. علاوه بر این ، صفحه نمایش های لمسی OLED نیازی به نور پس زمینه ندارند و می توانند به صورت شفاف نمایش داده شوند ، این امر باعث می شود دستگاه ها نازک تر شده و به عنوان صفحه نمایش پیش نمایش کار کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *