همه آنچه می خواهید در مورد ماژول GSM و ماژول GPRS بدانید

ماژول GSM و ماژول GPRS

قبل از اینکه بدانیم ماژول GSM چیست ، اجازه دهید اصول اولیه خود را درست درک کرده و بفهمیم GSM و GPRS چیست. ماژول GSM یا ماژول GPRS یک تراشه یا مدار است که برای برقراری ارتباط بین یک دستگاه تلفن همراه یا یک ماشین محاسباتی و یک سیستم GSM یا GPRS استفاده می شود.

GSM چیست؟

GSM (سیستم جهانی ارتباطات تلفن همراه) استانداردی است که توسط موسسه استانداردهای مخابرات اروپا (ETSI) توسعه یافته است.

این پروتکل برای توصیف پروتکل های نسل دوم (۲G) شبکه های تلفن همراه دیجیتالی مورد استفاده در تلفن های همراه ایجاد شده است و اکنون استاندارد جهانی پیش فرض ارتباطات تلفن همراه است. با بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در بیش از ۲۱۹ کشور و سرزمین فعالیت می کند.

GPRS چیست؟

سرویس رادیویی بسته ای عمومی (GPRS) یک سرویس داده تلفن همراه بسته محور در سیستم جهانی ارتباطات تلفن همراه سیستم ارتباطات سلولی ۲G و ۳G (GSM) است. GPRS در اصل توسط موسسه استاندارد مخابرات اروپا (ETSI) در پاسخ به فناوری های سلولی CDPD و i-mode بسته های اولیه استاندارد شده بود.

این ماژول GSM چیست که شما صحبت می کنید؟

SIM800C ماژول

ماژول GSM یا ماژول GPRS یک تراشه یا مدار است که برای برقراری ارتباط بین یک دستگاه تلفن همراه یا یک ماشین محاسباتی و یک سیستم GSM یا GPRS استفاده می شود. مودم (modulator-demodulator) بخش مهمی در اینجا است.

این ماژول ها شامل یک ماژول GSM یا مودم GPRS است که از طریق مدار منبع تغذیه و رابط های ارتباطی (مانند RS-232 ، USB 2.0 و سایر موارد) برای کامپیوتر تغذیه می شود. مودم GSM می تواند یک دستگاه مودم اختصاصی با سریال ، اتصال USB یا بلوتوث باشد ، یا می تواند یک تلفن همراه باشد که قابلیت های مودم GSM را ارائه می دهد.

📣حتما ببینید : خرید ماژول GSM

انواع ماژول GSM

تفاوت مودم ها ، ماژول ها و موبایل ها

ماژول GSM یا ماژول های GPRS مشابه مودم ها هستند ، اما یک تفاوت وجود دارد: مودم GSM/GPRS یک تجهیزات خارجی است ، در حالی که ماژول GSM/GPRS ماژولی است که می تواند در داخل یک تجهیزات ادغام شود. این یک قطعه سخت افزاری تعبیه شده است.

ابزار دقیق چیست؟
خواندن این مقاله

از سوی دیگر ، یک تلفن همراه GSM یک سیستم کامل با پردازنده های تعبیه شده است که برای ارائه رابط بین کاربر و شبکه تلفن همراه اختصاص داده شده است.

آشنایی با مودم ها

مودم های بی سیم به منظور ایجاد ارتباط ، داده ها را از یک شبکه سلولی تولید ، منتقل یا رمزگشایی می کنند. مودم GSM/GPRS یک کلاس مودم بی سیم است که برای ارتباط از طریق شبکه GSM و GPRS طراحی شده است. برای فعال کردن ارتباط با شبکه ، به کارت سیم کارت (ماژول هویت مشترک) نیاز دارد. همچنین ، آنها شماره IMEI (International Mobile Equipment Identity) مشابه تلفن های همراه برای شناسایی خود دارند.

MODEM برای تعامل با پردازنده یا کنترلر به دستورات AT احتیاج دارد که از طریق ارتباط سریال ارتباط برقرار می شود. این دستورات توسط کنترل کننده/پردازنده ارسال می شوند. MODEM پس از دریافت یک فرمان ، نتیجه ای را ارسال می کند. دستورات مختلف AT پشتیبانی شده توسط MODEM را می توان توسط پردازنده/کنترل کننده/کامپیوتر برای تعامل با شبکه سلولی GSM و GPRS ارسال کرد.

ایستگاه تلفن همراه چیست؟

یک تلفن همراه و ماژول هویت مشترک (SIM) با هم یک ایستگاه تلفن همراه را تشکیل می دهند. این تجهیزات کاربر است که با شبکه تلفن همراه ارتباط برقرار می کند. یک تلفن همراه شامل خاتمه تلفن همراه ، تجهیزات پایانه و آداپتور پایانه است.

Mobile Termination با شبکه تلفن همراه GSM ارتباط دارد و توسط یک پردازنده باند پایه کنترل می شود. دسترسی به سیم کارت ، رمزگذاری و رمزگشایی گفتار ، سیگنال دهی و سایر وظایف مربوط به شبکه را کنترل می کند. تجهیزات ترمینال یک پردازنده برنامه است که با عملیات مربوط به صفحه کلید ، صفحه نمایش ، حافظه تلفن و سایر خدمات سخت افزاری و نرم افزاری تعبیه شده در گوشی سروکار دارد. آداپتور پایانه با استفاده از دستورات AT بین تجهیزات ترمینال و خاتمه تلفن همراه ارتباط برقرار می کند. ارتباط با شبکه در تلفن همراه GSM/GPRS توسط پردازنده باند پایه انجام می شود.

کاربردهای ماژول GSM یا ماژول GPRS

آنها می توانند تمام قابلیت های تلفن همراه را از طریق رایانه مانند برقراری و دریافت تماس ، SMS ، MMS و غیره نشان دهند. اینها عمدتا برای سرویس های SMS و MMS مبتنی بر رایانه استفاده می شوند.

ماژول GSM/GPRS استفاده از دستورات AT را نشان می دهد. آنها می توانند تمام قابلیت های تلفن همراه را از طریق رایانه مانند برقراری و دریافت تماس SMS ، MMS و غیره نشان دهند. اینها عمدتا برای خدمات SMS و MMS مبتنی بر رایانه استفاده می شوند.

انواع خازن
خواندن این مقاله
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *