چرا باید قطعات الکترونیکی را از چین خرید؟ | چگونه می توان قطعات الکترونیکی را از چین وارد کرد؟

نحوه واردات قطعات از چین

شاید اصلی‌ترین دلیلی که این سوال به ذهن شما رسیده است این باشد که به فروش قطعات الکترونیکی یا تولید دستگاه های مرتبط فکر می‌کنید، یا نیاز به یک تأمین‌کننده معتبر دارید اما راه مناسب برای پیدا کردنش را نمی دانید. به هر حال ما در این مقاله به طور کامل توضیح خواهیم داد که چرا بهترین مقصد خرید قطعات الکترونیکی چین است و از چه راهی میتوان این قطعات را تهیه یا وارد کشور کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا گزینه اول برای خرید و واردات قطعات الکترونیکی چین است؟

Import-electronic-component-China

۱- قیمت تمام شده حداقلی محصول

امروزه با توجه به اینکه تمام سازمان ها، شرکت ها، تولیدی ها، کارخانجات و تمامی افراد جامعه به سمت دیجیتالی شدن و ورود به دنیای مجازی سوق پیدا کردند و برای بهینه کردن کسب و کار، تولید و گسترش، حجم تقاضا و وابستگی به قطعات الکترونیکی بیش از پیش حس می شود. امروزه قطب اول تولید و اختراعات قطعات الکترونیکی را می توان آسیای شرقی و مخصوصا کشور چین نامید. دلایلی وجود دارد که چرا واردات و خرید قطعات الکترونیکی از این کشور بهترین انتخاب است که یک به یک به آن‌ها خواهیم پرداخت:

buy-from-china

از مهمترین فاکتورهایی که برای هر واردکننده یا واسطه و تولید کننده حائز اهمیت است، قیمت تمام شده محصول است زیرا حاشیه سود را بالا می برد. از دلایل ارزان قیمت بودن قطعات چینی می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • نیروی کار فراوان و ارزان قیمت : به علت جمعیت بالا در چین و فراوانی نیروی کار، دستمزدها کاهش یافته و قیمت نهایی محصول نیز کمتر از دیگر کشورها خواهد بود.
  • تولید انبوه : کارخانه های بسیاری در چین قطعات الکترونیکی تولید می کنند که همین رقابت و تولید انبوه باعث ارزان‌تر شدن محصول میشود.
  • عدم هزینه برای تبلیغات : کارخانه های چینی عملا هزینه ای برای تبلیغات نمی‌کنند، چون مشتری های ثابت و همیشگی دارند که چرخ کارخانه های شان را می‌چرخاند. این هزینه نکردن نیز به ارزان بودن قیمت نهایی محصولات منتهی می‌شود.

۲- تنوع در محصولات

چین را می توان بزرگ ترین و متنوع ترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی دانست. در این کشور می توانید پاساژ های بزرگ و چندین طبقه ای بیابید که به جز قطعه ای خاص مانند خازن یا مقاومت هیچ چیز دیگری در آنجا نخواهید یافت. این قطعات همگی خصوصیات ظاهری و مشخصاتی مشابه دارند ولی تنها تفاوت آنها در قیمت یا طول عمرشان می باشد. این داستان حاکی از آن است که این کشور تنوع بسیار بالایی در تولیدات خود دارند و با هر سلیقه و کاربردی که بخواهید، قطعه مورد نظرتان را آنجا پیدا خواهید کرد. در صورت موجود نبودن قطعه مورد نیاز شما هم میتوان به راحتی و به طور اختصاصی سفارش خود را تولیدکنندگان بدهید.

نحوه تست ال سی دی
خواندن این مقاله

۳- تنوع در کیفیت

یکی دیگر از مواردی که واردات از چین را بصرفه تر می کند، قابلیت سفارش با کیفیت های متفاوت است. اگر شما بخواهید قیمت تمام شده محصول برای‌تان کمتر شود، چینی ها به راحتی با تکنولوژی و علمی که در تولید انبوه دارند می‌توانند با تغییر در مواد اولیه یا فرآیند تولید، قیمت آن را برای شما تغییر دهند. شاید بتوان گفت این گزینه ای است که در کشور دیگری به این راحتی امکان‌پذیر نباشد. البته در این بین باید مراقب متقلبان بود زیرا چینی ها کمی در معاملات خود شیطنت به خرج می دهند و می توانند جنس تقلبی را جایگزین جنس اصلی کرده و به فروش برسانند که باید مراقب این مورد نیز باشید.

electronic-component-buy-china

چگونه از چین قطعات الکترونیکی را بخریم و وارد کنیم؟

حال که از مزایای خرید قطعات الکترونیکی از چین آگاه شدیم، وقت آن است که به چگونگی و راه‌های موجود برای خرید و وارد کردن این قطعات بپردازیم. در کل سه راه اصلی برای خرید قطعات از چین وجود دارد که به تک تک آنها پرداخته و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم.

Best-Products-to-Import-from-China

۱ - خرید مستقیم از تولید کننده

اولین راه برای خرید قطعات الکترونیکی از چین، خرید مستقیم از تولید کننده است. این روش قطعاً بهترین از لحاظ قیمت تمام شده و تنوع در سفارش و ارتباط راحت با تولید کننده خواهد بود. اما به چند نکته باید دقت کرد:

  • برای این روش احتمالا به فردی نیاز دارید که به صورت تمام وقت در چین مستقر باشد و پیگیری سفارشات، تبادلات مالی و نظارت بر فرآیند تولید و ارسال قطعات به ایران را انجام دهد.
  • پیدا کردن این فرد مناسب و متخصص و هزینه های اقامت و دستمزد آن از چالش‌های این روش است. اگر سفارش های حجم بالا و کلانی داشته باشید، ممکن است لازم باشد که دفتری اجاره کنید و چندین کارشناس معتمد را در این کشور بکار گیرید که متقابلا هزینه های شما را بالاتر خواهد برد.
  • البته خرید مستقیم از تولید کننده برای شرکت های وارد کننده بزرگ که با حجم انبوه و مبالغ کلان واردات انجام می دهند مناسب است، ولی این گزینه برای شرکت‌های کوچک و فروشندگان معمولی بخاطر نیاز به پیگیری های مداوم و مشکلات واردات معقول نیست.

۲- خرید از واسطه و فروشنده چینی

راه دیگری که می توان قطعات الکترونیکی را از چین خرید، همکاری با واسطه یا فروشنده های چینی است. با این روش دیگر دردسرهای هماهنگی با کارخانه ها و  مشکلات جانبی را نخواهید داشت.  البته باز هم ممکن است به فردی به عنوان رابط در کشور چین نیاز داشته باشید، ولی این مورد در اختیار خودتان است و رابطه شما با فرد فروشنده یا واسط بستگی دارد. این روش معمول ترین روش بوده، ولی شاید امکان تولیدات سفارشی مخصوص و انتخاب‌های شما در محصولات را محدودتر کند. این روش قطعاً از مورد اول هزینه بالاتر ولی دردسر کمتری خواهد داشت.

معرفی 4 تولیدکننده برتر IGBT در جهان
خواندن این مقاله

۳- خرید از واسطه مستقیم ایرانی

شاید بتوان گفت ایمن ترین و راحت ترین روش خرید و واردات قطعات الکترونیکی از چین، به وسیله واسطه مستقیم و مطمعن ایرانی باشد. این روش چندین مزیت برای شما دارد:

  • تعامل و مذاکرات با شرکای چینی را حذف می کند، یعنی شما فقط با طرف ایرانی و همزبان خود در تماس خواهید بود.
  • صرفه جویی در وقت، زیرا شما درگیر مسائل واردات، حمل و نقل و گمرک نخواهید بود و تمام این وظایف را طرف قرارداد برای شما انجام خواهد داد.
  • احتمال ضرر و زیان کمتر، بدین شکل که تمام مسئولیت ها حین فرایند خرید و جابجایی و گمرک و بیمه بر عهده طرف واسط یا تولیدکننده خواهد بود و در این بین شما متضرر نخواهید شد.

تنها نقطه ضعف این روش حاشیه سود کمتر و هزینه بیشتر است، ولی اگر منطقی به مساله نگاه کنیم حتی با وجود هزینه‌های بیشتر، این روش می‌تواند بهترین گزینه باشد، به خصوص برای خرده فروشی ها و کسب و کارهای نوپا یا کسانی که به قطعات خاصی نیاز دارند.

سخن آخر

شاید بتوان گفت ایمن ترین و راحت ترین روش خرید و وارد کردن قطعات الکترونیکی از چین، به وسیله واسطه مستقیم و مطمعن ایرانی باشد. این روش چندین مزیت برای شما دارد:

  • تعامل و مذاکرات با شرکای چینی را حذف می کند، یعنی شما فقط با طرف ایرانی و همزبان خود در تماس خواهید بود.
  • صرفه جویی در وقت، زیرا شما درگیر مسائل واردات، حمل و نقل و گمرک نخواهید بود و تمام این وظایف را طرف قرارداد برای شما انجام خواهد داد.
  • احتمال ضرر و زیان کمتر، بدین شکل که تمام مسئولیت ها حین فرایند خرید و جابجایی و گمرک و بیمه بر عهده طرف واسط یا تولیدکننده خواهد بود و در این بین شما متضرر نخواهید شد.

تنها نقطه ضعف این روش حاشیه سود کمتر و هزینه بیشتر است، ولی اگر منطقی به مساله نگاه کنیم حتی با وجود هزینه‌های بیشتر، این روش می‌تواند بهترین گزینه باشد، به خصوص برای خرده فروشی ها و کسب و کارهای نوپا یا کسانی که به قطعات خاصی نیاز دارند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *